• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 15 دی 1399
کد مطلب : 120870
+
-

کیوسک/ مجله نیویورکر [آمریکا]/ خیابان‌های روشن برای 2021


نیویورکر طرح جلد شماره اخیر خود را به آرزوی بسیاری از مردم جهان اختصاص داده است؛ رونق دوباره زندگی در شهرها. نیویورکر عنوان طرح جلد را «خیابان‌های روشن» گذاشته است. طرح نقاشی شده، یکی از خیابان‌های شهر نیویورک را نشان می‌دهد که کافه‌هایش همچون دوره قبل از شیوع ویروس کرونا رونق دارد و مردم با آرامش در حال گفت‌وگو با هم هستند.

روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]
گستره عملیات ‌هکر‌های روس


نیویورک‌تایمز در گزارشی در مورد عملیات گسترده هکرهای روسی برای حمله به نهادهای دولتی و امنیتی آمریکا نوشته که با بررسی‌های بیشتر، اکنون ابعاد این حمله مشخص شده و باعث نگرانی جدی مقامات امنیتی در آمریکا شده است. در این حمله که 3هفته قبل انجام شد، شبکه حدود 200سازمان آمریکایی هک شدند.

روزنامه واشنگتن پست [آمریکا]
جمهوریخواهان سنا علیه بایدن


11سناتور جمهوریخواه اعلام کرده‌اند از تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات خودداری خواهند کرد مگر آنکه کمیسیونی برای تحقیق درباره ادعاهای تقلب در انتخابات ایجاد شود. آنها قصد دارند فرصتی 10روزه برای رسیدگی به این ادعاها تعیین کنند. واشنگتن پست اما نوشته که بعید است این گروه موفق شوند؛ چون انتظار می‌رود بیشتر سناتورهای جمهوریخواه در کنار همه دمکرات‌ها در روز 6ژانویه به تصدیق پیروزی جو بایدن رأی دهند.

روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]
افزایش ناگهانی آمار ابتلا به کرونا در انگلیس


آمار روزانه ابتلا به کرونا در انگلیس روند صعودی به‌خود گرفته و تنها طی 24ساعت، به حدود 58هزار نفر رسیده است. طبق آمار اعلامی وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس با شناسایی مبتلایان جدید، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در این کشور به 2میلیون و ۵۹۹ هزار و ۷۹۰ نفر رسیده است. به نوشته ایندیپندنت، آمار مرگ‌و‌میر روزانه نیز به 445نفر رسیده است؛ وضعیتی که بیمارستان‌ها را در شرایط بحرانی قرار داده است.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید